Wednesday, December 23, 2009

jalan licin punca pelanggaran

Taman Kempas, Johor Bahru- sebuah krete kancil yg dipercayai di pandu penuh cermat telah terlanggar dgn sebuah krete iswara jam 8 pg hari ini. kenderaan jenis iswara tersebut dimiliki oleh seorg cina bodoh yg mungkin berhenti secara mengejut di sebuah selekoh susur ke tmn melati, johor bahru.

krete kancil yg di pandu oleh aku itu remuk (sikit je) setelah berlanggar di bahagian blakang krete iswara tersebut. kemungkinan juga melibatkan part2 yg penting seperti radiator. kipas. air corn dan sebagai nyer. kos membaik pulih krete tersebut masih lg dlm siasatan. manakala kos ganti rugi pulak mencecah rm650.what the fish ! arkh !


mengikut keterangan mangsa, beliau melalui jln itu hampir setiap hari seawal jam 8 pg utk menghantar adek beliau ke kelas tambahan. " aku slalu beb lalu jln nih. nak hantar adek aku tuisyen tiap2 pg. kol 8 pg lak tu. ni hari leh pulok excident. malang betul
la naseb waa. haisy ~ tak dpt aku grk segamat hari nih "

"sory ah kangoal, acap. plan nak gerak segamat tu cancle immediately. aku pon bukan nak mnx benda nih suma jd. nama pon excident kan? yaya: nnt mi ada masa mi siggah segamat ae. dah janji punyer pasal kan. "


hasil siasatan mangsa sendri. kemungkinan faktor jln yg licin akibat hujan renyai2 membuat kan mangsa tidak dpt memberhentikan kenderaannya yg chumel tu dgn slamat. faktor kenderaan kancil tersebut yg ringan dan penggunaan tyre yg tidak sesuai jugak mungkin blh di jadikan faktor tersebut. mangsa sekarang di tempat kan di rmh beliau utk berehat (tido ptg).


*mangsa adalah aku
* effect hentaman kot buat entry aku kali nih pelik ?

2 comments:

  1. kahkahkahkahkah... tak dapek nak nolong... huhu.. moral of the story : kalo anto adik (nani) pi tuisyen jgn ikot jalan tu lagik taw.. sbb cina bxxx tu mmg suka berenti kat tgh2 jalan :p

    ReplyDelete
  2. haa tu la pasal.
    lps nih hantar budak g class jln kaki aje.
    heer~

    ReplyDelete