Thursday, June 2, 2011

the past is past and i must turn to the future


aku dah hadapi apa yang aku dah hadapi.
and i told to myself that
" past is past. and we never turn back "
and he answered me.
" yup. u r right. and we must turn to the future "

but...
adakah aku tahu apa yang akan aku berlaku kelak ?
and should i know what happen to my future ?
perlu tak aku tentu kan sendiri masa itu ?
tanpa ada sesiapa tentukan, ubah dan paksa.
termasuk aku sendiri.

maksud aku...
aku sendiri mengubahnya pada saat-saat tertentu.
aku nak apa yang aku rancang.
aku tak nak apa yang akan terjadi.

berbeza tak ? mesti kau tak faham kan ?

dan aku jugak tak nak orang lain yang tentukan.
walaupun kami berkongsi.
yang perlukan persefahaman.

namun..
i know that is not mine.
itu semua ketentuan tuhan.
jadi. Ya Allah.
pekenankan lah doa hamba mu.




Photobucket

No comments:

Post a Comment